Klachten en professioneel toezicht
Een klacht indienen
Als je met een jeugdprofessional te maken krijgt, moet je erop kunnen vertrouwen dat hulpverlening voldoet aan de hoge kwaliteitseisen. Daarom gelden er voor alle jeugdprofessionals beroepsstandaarden. SKJ-geregistreerde professionals onderwerpen zich aan professioneel toezicht.
Dit betekent dat als je niet tevreden bent over het beroepsmatig handelen van een SKJ-geregistreerde jeugdprofessional je in sommige gevallen een klacht kunt indienen bij SKJ. In deze infographic leggen wij uit hoe je een klacht indient tegen een jeugdprofessional.
Je kunt bij het opstellen van je klacht hulp inschakelen. Een vertrouwenspersoon van ‘Jeugdstem’ (voorheen AKJ) biedt je gratis ondersteuning bij het indienen of aanpassen van jouw tuchtklacht. Je kunt ook terecht bij een jurist via jouw eventuele rechtsbijstandsverzekering of bij een advocaat.
Een klacht kan op de website, via een digitaal klachtformulier (klachtenformulier) worden ingediend. Is iets niet helemaal duidelijk? Kijk dan voor meer informatie op de informatiebank. Of stel je vraag via het contactformulier.